Pages

Tuesday 25 September 2012

Maxis Oh Maxis

Hai uolss..
Salam 1 Malaysia..


Actually, aku tengah sakit hati ngan maxis ni. Not too much la coz im still a MAXIS customer until now, but not after this ok. So, becareful tau.. Nak dijadikan cite.. astro kat rumah aku ni gune maxis broadband, yang gune open box tu, every week RM3 je ye uolss. Aku malas nak bayar bebanyak bulan2 tapi dapat tengok ciput yo, nak tengok cite best sikit kene extra bayar kan. So aku gune yang ni, dapat tengok full channel, kebetulan adik2 ipar aku memang pasang benda alah ni kan.


 

Bile da pakai broadband aku choose la maxis coz pade aku line internet ok, of course ok tapi bile sim kad da hilang mule la jadi hal. Bukan hilang kemane, terselit celah cough je pun. Puas aku korek2, tonggeng2 cough tu, x blh kuar jugak. Esoknye aku suruh la en.somi pegi gantikan sim kad baru tapi x sempat la pulak, n last Thursday baru la dapat pegi kat Melaka. Actually boleh buat kat branch Tangkak je tapi cine kopet kat situ lak mengade2 sangat, mintak no active 10 pulak. Mane la nak ingat aso oii, kalo sim kad tu baru beli semalam xpe la jugak kan. Bile kite cakap x ingat die terus kate xleh buat, kene pegi center. Apelagi, terus je la ke Melaka. Ammar da bape hari x dapat tengok cartoon Oggy, kesian die. Sampai kat branch Melaka area Mahkota Parade, budak ni kate boleh buat tapi sim kad da abis pulak, die suruh pegi center. Makanya, sampai la kat Mahkota Parade.. nasib baik Customer Service yang comel ni kate boleh buat n ade sim kad, kalo x teruk la aku nak berjalan. Adoyai...!!! Budak ni siap tanye pulak, nape x ganti sim kad kat Tangkak je. Naik la angin laki aku, terus die membebel panjang siap mintak no. nak wat report lagi. Kemain laju budak ni kasik, siap cakap report je bang. Batu api ko kan....!!! Akhirnye, dapat jugak ganti kad baru, tobat mak x selit celah cough lagi. Last but not least, aku nak pesan kat cine kopet maxis branch Tangkak (aku tau ko tak bace pun kan..)..
" Aso, lu kalo malas jangan keje maa. Makan gaji bute ke..?? Sombong pulak tu, ko tunggu aku buat report ye..!!" 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...