Pages

Saturday 21 April 2012

Ke Mane Sebenarnye Pendapatan Kita..??






Sebenarnya dlm hidup ni KITA semua mempunyai IMPIAN, x kira ape n bagaimana. Setiap org pasti ada impian dan cita-cita, namun kewangan membataskan segalanya. Jangan risau, kini credit card adakan..? Boleh menampung perbelanjaan yg mana mgkn terkurang tapi sampai bila..? Sampai bil mula menimbun dan kita akhirnya terjerat..? Atau mungkin kini kita diberikan kemudahan pinjaman peribadi yg akan byk menampung kemungkinan kita. Hairan kan..?


Ramai saya berjumpa kawan2 lama berbual ttng kisah mereka. Hutang pinjaman peribadi mereka mencecah ratusan ribu ringgit, saya hairan. Bagaimana boleh terjadi begitu..? Jawabnya mudah, pinjaman sikit2. Sekarang dah keje 5 tahun banyaklah jadinya, x mengapalah itu kisah mereka. Bagaimana dengan kisah KITA..? Bagi saya mudah kawan saya tadi berbual begitu untuk dia mendapatkan impiannya, jadi bagaimana dgn KITA..? X mengapalah dgn KITA , macam ni pun ok dah.. janji cukup pakai, cukup makan, cukup itu dan ini, alhamdulillah. Tapi kenyataannya ayat kita tadi adalah CUKUP-CUKUP je. Maknanya..? Hanya KITA yang tahu.



JADI KISAHNYA... SAMPAI BILA KITA NAK CUKUP-CUKUP JE..??
 
 
JOM HUBUNGI SAYA 
KITA UBAH CARA HIDUP LAMA..
 
013-6883330/013-7243838 (Nor)
Facebook : Ieza Mie
Twitter : ieza_mie
Email : noor_mba6949@yahoo.com.my




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...